Tehnici de cusut româneşti
 
AcasaCalendarInregistrareConectare

Distribuiţi | 
 

 Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa întâi modulul „Arta acului”

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Emily Er
Admin


Mesaje : 63
Data de înscriere : 01/02/2014

MesajSubiect: Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa întâi modulul „Arta acului”   Mier Feb 05, 2014 3:53 am

Modulul „Arta acului” (Cusutul şi brodatul tradiţional)
CLASA I

Subcompetenţe
1. Identificarea articolelor de port popular după aspect, denumire, funcţie:
- prezentarea unor informaţii despre sat, oraş şi unele aspecte privind meşteşugurile populare;
2. Selectarea materialelor, ustensilelor (pînză cu textura rară, ace, foarfece) în vederea utilizării lor în activităţi practice:
- păstrarea în condiţii adecvate a materialelor şi ustensilelor necesare activităţilor parctice;
- respectarea regulilor de igienă şi protecţie a muncii;
*3. Executarea punctelor de cusut pe fundalul pînzei cu textura regulată, firele uşor vizibile; (punctul înaintea acului; punctul tighel, punctul cruciuliţă, găurele simple):
*- coaserea unei batiste mici, decorate cu linii drepte, linii punctate;
4. Evaluarea (autoaprecieze) calităţii lucrului îndeplinit.

Conţinuturi
1. Obiecte de port popular (cămăşi femeieşti şi bărbăteşti; catrinţe, batiste în 3 colţuri, cingători etc.)
- funcţiile, aspectul obiectelor de port popular.
2. Obiecte de uz casnic:
- ştergare de ritual;
- năfrămiţe, milieuri etc.
3. Materiale şi ustensile:
- pînză cu textură rară de bumbac, cînepă, in;
- fire colorate muline;
- ace cu vîrful rotunjit, foarfece, gherghef.
4. Normele de igienă şi protecţie a muncii:
- igiena personală;
- condiţiile adecvate de păstrare şi utilizare a materialelor şi ustensilelor.
*5. Tehnici de cusut:
- punctul înaintea acului;
- punctul tighel;
*- punctul cruciuliţă;
6. Elememte decorative tradiţionale:
- linii drepte întrerupte;
- vrîste etc.

Activităţi de învăţare şi evaluare (recomandate)
- Exerciţii–joc de prezentare a costumului popular femeiesc şi bărbătesc;
- discuţii dirijate privind aspectul tradiţional al articolelor de port popular;
- exerciţii de prezentare şi comentare a pieselor de port popular, în aspect funcţional, calitatea materialului utilizat şi a culorilor tradiţionale;
- observarea şi evaluarea elevilor în cadrul activităţilor practice de cercetare şi clasificare a pieselor de port popular după funcţii, sex, anotimp etc.;
- activităţi practice de analizare a materialelor (pînză groasă cu textura uşor vizibilă, din bumbac, cînepă, in) utilizată la confecţionarea diverselor piese de port popular, de uz casnic etc.;
- activităţi practice de selectare, păstrare şi utilizare a ustensilelor necesare (ace mijlocii cu vîrful rotunjit, foarfece, gherghef, riglă etc.);
- exerciţii de respectare a normelor igienice şi de protecţie a muncii;
*- exerciţii practice privind: introducerea firului de aţă în ac; fixarea firului de aţă în cusătură; executarea punctelor de cusut (punctul înaintea acului, punctul tighel);
- * exerciţii de executare  a punctului cruciuliţă;
-* exerciţii practice de executare a liniilor drepte, punctate pe fundalul unei batiste din pînză.

*- la decizia învăţătorului
Sus In jos
 
Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa întâi modulul „Arta acului”
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Depozite si magazine metraje Moldova
» Flori artificiale(2)
» Igiena in poezie!
» Ornamente de Craciun - 5
» Rochii, sarafane-cap.VI

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Cusături româneşti :: Educaţional :: Să învăţăm să coasem-
Mergi direct la: