Cusături româneşti
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.


Tehnici de cusut româneşti
 
AcasaUltimele imaginiÎnregistrareConectare

 

 Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a doua modulul „Arta acului”

In jos 
AutorMesaj
Emily Er
Admin



Mesaje : 63
Data de înscriere : 01/02/2014

Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a doua modulul „Arta acului” Empty
MesajSubiect: Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a doua modulul „Arta acului”   Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a doua modulul „Arta acului” Icon_minitimeMier Feb 05, 2014 4:07 am

Modulul „Arta acului” (Cusutul şi brodatul tradiţional)
CLASA a II-a

Subcompetenţe

1. Prezentări scurte, descrieri referitoare la aspectul tradiţional al costumului popular femeiesc şi bărbătesc:
- identificarea elementelor decorative tradiţionale (linii drepte, întrerupte, vălurite, zigzaguri, vrîste) utilizate în decorarea articolelor populare;
2. Stabilirea calităţii şi proprietăţilor materialelor şi ustensilelor (pînză, fire colorate, ace etc.), utilizate în confecţionare, după provenienţă, grosime, textură, durabilitate etc.:
- selectarea şi păstrarea, utilizarea în condiţii adecvate a materialelor şi ustensilelor necesare conform normelor de igienă şi protecţie a muncii;
*3. Executarea punctelor de cusut: însăilătura, înaintea acului, tighel, cruciuliţe, găurele:
*- confecţionarea unei batiste cu decor simplu (linii drepte, zigzag) cu ajutorul punctelor de cusut menţionate;
4. Evaluarea calităţii lucrului îndeplinit: în aspect tehnologic, în aspect estetic.

Conţinuturi

1. Obiecte de port, de uz casnic şi ritual:
- aspectul tradiţional, funcţiile, dimensiunile, forma.
2. Materiale şi ustensile:
- proprietăţile materialelor;
- funcţiile ustensilelor;
- cerinţe calitative în funcţie de necesitatea lor;
- norme de igienă şi protecţie a muncii la păstrarea şi utilizarea lor.
3. Elemente decorative, culori tradiţionale privind aspectul obiectelor populare.
4. Tehnici de cusut şi bordat:
- punctul înaintea acului;
- puntul tighel;
*- punctul cruciuliţă;
*- găurele simple.

Activităţi de învăţare şi evaluare (recomandate)

- Exerciţii–joc de prezentare a costumelor populare (cum se poartă);
- activităţi practice privind evaluarea calităţii şi proprietăţilor materialelor şi  ustensilelor utilizate în confecţionarea obiectelor;
- discuţii dirijate privind elementele decorative şi cromatica tradiţională utilizată la confecţionarea obiectelor tradiţionale;
- activităţi practice de selectare, păstrare şi utilizare în condiţii adecvate a materialelor şi ustensilelor utilizate la confecţionarea unei batiste mici;
- autoevaluarea privind respectarea normelor de igienă şi protecţie a muncii;
- exerciţii practice de executare a punctelor de cusut pe fire numărate: punctul înaintea acului; găurele; punctul tighel, punctul cruciuliţă;
- activităţi practice individuale ce angajează elevii la confecţionarea unei batiste mici: croirea drept pe fir, tivirea marginilor cu ajutorul găurelelor;
- * activităţi practice privind executarea decorului simplu pe fundalul batistei;
*- activităţi practice de finalizare a lucrului început: depistarea lacunalor şi corectarea lor;
- exerciţii de evaluare şi autoevaluare a lucrului îndeplinit în aspect tehnologic şi în aspect estetic.

*- la decizia învăţătorului
Sus In jos
 
Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a doua modulul „Arta acului”
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a treia modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa întâi modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a șasea modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a noua modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a patra modulul „Arta acului”

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Cusături româneşti :: Educaţional :: Să învăţăm să coasem-
Mergi direct la: