Cusături româneşti
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.


Tehnici de cusut româneşti
 
AcasaUltimele imaginiÎnregistrareConectare

 

 Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a noua modulul „Arta acului”

In jos 
AutorMesaj
Emily Er
Admin



Mesaje : 63
Data de înscriere : 01/02/2014

Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a noua modulul „Arta acului” Empty
MesajSubiect: Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a noua modulul „Arta acului”   Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a noua modulul „Arta acului” Icon_minitimeMier Feb 05, 2014 4:39 am

Modulul „Arta acului”(Cusutul şi brodatul tradiţional)
CLASA a IX-a

Subcompetenţe
La finele clasei a IX-a elevul va fi competent în:
1. Elaborarea unui proiect de confecţionare a unui articol de port popular (poale pentru ie sau poale pentru cămaşa bărbătească sau batistă în trei colţuri).
- prezentarea schiţei grafice a croiului unor poale sau a unei batiste în trei colţuri;
- prezentarea pe hîrtia cu liniatura în pătrăţele a unor ornamente, elemente decorative pentru broderia poalelor de dimensiuni mici sau pentru decorul batistei albe în 3 colţuri (în mărime reală).
2. Conceperea şi organizarea mijloacelor de confecţionare a obiectului preconizat:
- selectarea materialelor şi ustensilelor adecvate pentru confecţionarea articolului preconizat;
- respectarea normelor de igienă şi protecţie a muncii în timpul păstrării şi utilizării materialelor şi ustensilelor.
3. Confecţionarea articolului (poale sau batistă în trei colţuri).
- executarea etapelor tehnologice de confecţionare a articolului, croirea detaliilor, tivirea şi executarea broderiilor, unirea detaliilor, finisarea lucrării.
4. Evaluarea articolului de port popular confecţionat în aspect estetic, tehnologic, utilitar;
- comentarea etapelor tehnologice de confecţionare a articolului de port popular (poale, batistă în trei colţuri).

Conţinuturi
1. Articole de port popular:
- poale pentru ie;
- batista albă în 3 colţuri decorată cu broderii.
2. Ornamentica şi cromatica tradiţională:
- elemente decorative, motive populare utilizate în broderiile articolelor de port popular;
- culori de bază (roşu, negru, alb) şi culori complementare (galben, albastru etc. ).
3. Materiale şi ustensile:
- pînză naturală de bumbac, in etc. ;
- fire colorate muline;
- ace, foarfece, gherghef etc. ;
- norme de igienă şi securitate a muncii.
4. Tehnici de cusut şi brodat:
- însăilătura, găurele simple;
- punctul cruciuliţă, lănţişor;
- punctul ocol;
- punctul neted pe fir, etc. ;
- cheiţe simple de unit detalii.
*5. Tehnici de broderie artistică:
- punctul rămurică;
- punctul plin (punct artistic);
- punctul de goblen.

Activităţi de învăţare şi evaluare (recomandate)
- Discuţii dirijate privind tipurile de cămăşi femeieşti şi croiul lor, croiul cămăşii bărbăteşti;
- exerciţii de reprezentare grafică a detaliilor de poale femeieşti sau poale bărbăteşti;
- exerciţii de reprezentare grafică a croiului batistei albe în trei colţuri (triunghi obţinut dintr-un pătrat înjumătăţit pe o
diagonală şi bentiţa croită în lungime care se prinde în partea din frunte a batistei în 3 colţuri);
- exerciţii de selectare şi reprezentare pe hîrtia cu liniatura în pătrăţele a unor elemente decorative pentru batista albă
în trei colţuri sau pentru poale;
- discuţii dirijate privind promovarea portului popular în scopul integrării culturale în marea familie a popoarelor europene;
- exerciţii de elaborare şi prezentare a proiectelor de confecţionare a unui articol;
- activităţi practice de selectare a pînzei de bumbac sau in etc. cu firile uşor vizibile; a firelor colorate muline roşu, negru etc. ;
- activităţi de evaluare a respectării normelor de igienă şi protecţie a muncii.
Lucrări practice: confecţionarea unui articol de port popular în miniatură sau de dimensiuni normale pentru vîrsta copiilor (la preferinţă);
- activităţi practice la executarea etapelor tehnologice: croirea detaliilor, tivirea, broderia, unirea, finisarea lucrării;
- evaluarea lucrărilor confecţionate de către elevi;
- discuţii dirijate privind comentarea etapelor tehnologice de confecţionare;
*- lucrări la preferinţă (milieu / tablou etc. )

* - la preferinţă
Sus In jos
 
Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a noua modulul „Arta acului”
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a patra modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a cincea modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a treia modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a doua modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa întâi modulul „Arta acului”

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Cusături româneşti :: Educaţional :: Să învăţăm să coasem-
Mergi direct la: