Cusături româneşti
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.


Tehnici de cusut româneşti
 
AcasaUltimele imaginiÎnregistrareConectare

 

 Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a șasea modulul „Arta acului”

In jos 
AutorMesaj
Emily Er
Admin



Mesaje : 63
Data de înscriere : 01/02/2014

Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a șasea modulul „Arta acului” Empty
MesajSubiect: Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a șasea modulul „Arta acului”   Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a șasea modulul „Arta acului” Icon_minitimeMier Feb 05, 2014 4:29 am

Modulul „Arta acului” (Cusutul şi brodatul tradiţional)
CLASA a VI-a

Subcompetenţe
La finele clasei a VI-a elevul va fi competent în:
1. Elaborarea unui proiect de confecţionare a unei năfrămiţe de ritual cu motive populare simbolice.
- argumentarea necesităţii valorificării şi păstrării meşteşugului şi artei acului pentru integrarea culturală în marea familie europeană;
- argumentarea valorii artistice a portului popular;
- descrierea unui obicei, unde este utilizată năfrămiţa de ritual;
- prezentarea schiţei grafice a năfrămiţei de ritual (să indice dimensiunea, forma, amplasarea decorului);
- prezentarea motivelor populare pentru decorarea năfrămiţei;
2. Conceperea şi organizarea mijloacelor de confecţionare a năfrămiţei de ritual.
- selectarea pînzei şi firelor colorate necesare: ace, foarfece, gherghef, etc. utilizate la confecţionare;
- păstrarea în condiţii adecvate a materialelor şi ustensilelor necesare, conform normelor de igienă şi protecţie a muncii;
3. Confecţionarea năfrămiţei de ritual cu decor brodat conform proiectului.
- croirea şi tivirea marginilor năfrămiţei;
- amplasarea estetică a decorului pe fundalul năfrămiţei de ritual.
- executarea decorului, urmărind modelul selectat, cu ajutorul punctelor de cusut cerute de model;
4. Evaluarea năfrămiţei de ritual în aspect tehnologic estetic şi funcţional;
- comentarea etapelor de confecţionare a năfrămiţei, utilizînd terminologia specifică.

Conţinuturi
1. Articole de port popular, de uz casnic şi ritual:
- aspectul tradiţional al costumului femeiesc şi al celui bărbătesc;
- năfrămiţe de ritual;
- cadrul obiceiului de utilizare a năfrămiţelor de ritual;
2. Ornamentica şi cromatica tradiţională:
- motive populare simbolice utilizate adecvat obiceiului;
3. Materiale şi ustensile:
- pînză de bumbac, in, cînepă;
- fire colorate „muline”; aţă, mărgeluţe;
- ace, foarfece, gherghef etc.
4. Normele de igienă şi protecţie a muncii.
5. Tehnici de cusut şi brodat:
- însăilătura; găurele duble, zigzag;
- punctul cruciuliţă; punctul oblic;
- punctul tighel, ocol;
- punctul neted de fire numărate etc. ;
- punctul rămurică, etc.
(A utiliza doar punctele ce armonizează
cu decorul ales).

Activităţi de învăţare şi evaluare (recomandate)
- Discuţii dirijate privind importanţa valorificării şi păstrării îndeletnicirilor culturale de confecţionare a obiectelor tradiţionale de ritual;
- discuţii dirijate privind bogăţia simbolicii etno-culturale ce poate fi descifrată în ornamentica naţională;
- exerciţii de argumentare privind prezentarea portului popular autentic;
- exerciţii de descriere a desfăşurării unui obicei din cadrul unor serbări etnoculturale (obicei autentic);
- exerciţii de selectare şi reprezentare a unor motive populare pentru decorarea năfrămiţelor de ritual;
- exerciţii de prezentare şi evaluare a proiectelor;
- discuţii dirijate privind selectarea materialelor şi ustensilelor necesare confecţionării năfrămiţei de ritual;
- exerciţii de evaluare şi selectare a materialelor şi ustensilelor necesare pentru activităţile practice;
- exerciţii de respectare a normelor de igienă şi protecţie a muncii în timpul păstrării şi utilizării materialelor şi
ustensilelor;
- evaluarea activităţilor privind selectarea şi păstrarea materialelor şi ustensilelor conform cerinţelor;
- activităţi de confecţionare a năfrămiţei de ritual;
- croirea, tivirea marginilor;
- calcularea amplasării decorului pe fundalul năfrămiţei;
- executarea compoziţiei decorative pe fundalul năfrămiţei;
- evaluarea lucrărilor elevilor: aspectul estetic, calitatea executării broderiilor;
- exerciţii de autoevaluare şi comentarea etapelor tehnologice de confecţionare a năfrămiţei de ritual
Sus In jos
 
Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a șasea modulul „Arta acului”
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a patra modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a cincea modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a treia modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a doua modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa întâi modulul „Arta acului”

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Cusături româneşti :: Educaţional :: Să învăţăm să coasem-
Mergi direct la: