Cusături româneşti
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.


Tehnici de cusut româneşti
 
AcasaUltimele imaginiÎnregistrareConectare

 

 Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a treia modulul „Arta acului”

In jos 
AutorMesaj
Emily Er
Admin



Mesaje : 63
Data de înscriere : 01/02/2014

Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a treia modulul „Arta acului”  Empty
MesajSubiect: Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a treia modulul „Arta acului”    Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a treia modulul „Arta acului”  Icon_minitimeMier Feb 05, 2014 4:10 am

Modulul „Arta acului” (Cusutul şi brodatul tradiţional)
CLASA a III-a

Abilităţi
1. Elaborarea unui proiect de confecţionare a unui ştergărel decorat cu cusături şi elemente decorative simple:
- prezentarea schiţei grafice a ştergărelului ce doreşte să-l confecţioneze;
- stabilirea etapelor tehnologice la confecţionarea ştergărelului.
2. Stabilirea şi organizarea mijloacelor de confecţionare a unui ştergărel cu decor simplu cusut:
- selectarea şi păstrarea în condiţii adecvate a materialelor şi ustensilelor necesare pentru confecţionarea ştergărelului;
- evaluarea calităţii materialelor şi ustensilelor utilizate pentru confecţionare;
- respectarea normelor de igienă şi protecţie a muncii.
*3. Confecţionarea unui ştergărel cu decor brodat conform proiectului.
*- executare practică: croirea unui ştergărel de dimensiuni mici; tivirea marginilor.
4. Evaluarea ştergărelului confecţionat:
- memorarea etapelor tehnologice;
- evaluarea lucrărilor în aspect estetic şi calitativ.

Conţinuturi
1. Ştergare tradiţionale cu decor realizat la ţesut sau la cusut, năfrămiţe, şerveţele etc.
2. Materiale şi ustensile:
- pînză de bumbac, in, cînepă etc. cu textura uşor vizibilă;
- fire colorate muline;
- aţă albă subţire, nr. 50, 60;
- ace, foarfece mici, gherghef etc.
3. Norme de igienă şi protecţie a muncii.
4. Tehnici de cusut şi brodat:
- însăilătura;
- punctul înaintea acului;
- punctul cruciuliţă;
- găurele simple.
5. Etape tehnologice de confecţionare a unui ştergărel:
- selectarea şi croirea pînzei;
- tivirea marginilor;
*- executarea broderiilor simple pe fundalul pînzei.

Activităţi de învăţare şi evaluare (recomandate)
- Cercetarea cîtorva ştergare tradiţionale şi cîteva şerveţele, milieuri etc.
- discuţii dirijate privind stabilirea etapelor tehnologice de confecţionare  a unui ştergărel mic din pînză cu elemente decorative cusute;
- activităţi practice de reprezentare grafică a formei şi dimensiunii unui ştergărel mic;
- exerciţii de desenare pe hîrtia cu liniatura în pătrăţele a elementelor decorative: zigzag, linii vălurite etc.;
- activităţi practice de clasificare şi selectare a pînzei de in, bumbac, cînepă etc. cu textura regulată, uşor vizibilă;
- exerciţii de armonizare a firelor colorate muline etc.;
- exerciţii de păstrare în condiţii adecvate a materialelor şi ustensilelor necesare;
- exerciţii de respectare a normelor de igienă şi securitate a muncii;
*- activităţi practice de croire drept pe fir a unui ştergărel mic (30x15) cm.; tivirea marginilor cu găurele simple;
- exerciţii de amplasare a decorului şi executarea broderiilor (elemente decorative simple);
- observarea elevilor în timpul activităţilor practice şi acordarea ajutorului necesar;
- descrierea etapelor tehnologice de confecţionare a unui ştergărel.

*- la decizia învăţătorului
Sus In jos
 
Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a treia modulul „Arta acului”
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a patra modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a cincea modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a doua modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa întâi modulul „Arta acului”
» Curriculum școlar din Republica Moldova- clasa a șasea modulul „Arta acului”

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Cusături româneşti :: Educaţional :: Să învăţăm să coasem-
Mergi direct la: